Välkommen

Nytt stall
torsdag 29 september 2011 , 22:15

I söndags flyttade vi Leroy till ett stall nära oss och Albert fick åka tillbaka till sin ägare, stallet där Leroy stått förrut. Skulle jag fått bestämma så skulle han fått komma med till andra stallet, så himla härlig häst. har varit lite slö med att blogga eftersom jag fortfarande ännu inte har några bilder, men ska i helgen förska fota lite.


Hursomhelst, så stallet där Leroy står nu är helt fantastiskt! Så finns det också ridplan, vilket är stort plus, har ridit Leroy en gång på ridplan och två gånger i manege, annars bara på åkrar. Åkrar funkar nog helt bra, när det är bra väder, för ridning, men vill man jobba med hästen lös så är åkrar lite mindre bra. På vintern har hagarna funkat bra för löslongering, men alla andra årstider finns det massor med ätbart där vilket distraherar min kära häst.


Har ännu inte ridit Leroy på ridplanen, vill ge honom några dagar att bli van med ett nytt ställe förrän jag gör någonting alls med honom där. Så har jag två dagar haft honom lös på ridplan och idag var jag ute i terräng, ska rida på riplan kanske lördag :) Igår så jobbade stallägaren lite med Leroy lös on lite vid hand och hon sa att Leroy är väldigt känslig och vill vara till lagas, så visade hon några saker jag kunde öva på med Leroy. Men vet ni vad? Jag hade sällskap idag! Inte bara av ett annat ekipage utan två! :D Minns inte när senast jag har haft ridsälskap, så det var verkligen roligt.

Etiketter: ,



2 kommentarer:

Anonymous Anonym

hej fin blogg! :)

8 oktober 2011 kl. 12:15

 
Anonymous Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Sv: Jo, det är faktiskt av tegel! :) Älskar också stallet jag står på, tycker det är sååå fiiint :D

9 oktober 2011 kl. 00:33

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg