Välkommen

Hanna, Räppar och Romek
onsdag 1 december 2010 , 19:57





Räppar
estnisk häst * valack * f. 2004 
Räppar är världens snällaste, men även lataste häst. Han har ett otroligt lugnt och harmoniskt temperament och stressar aldrig upp sig för något. Bieffekten av detta är att han inte heller någonsin har bråttom någonstans, utan lunkar på i sin egen fart. Jag köpte honom 2009, och innan hade han varit turridningshäst i Estland och ridskolehäst i några veckor. Jag rider honom mest i skogen, men även en del dressyr och hoppning. Han är inte särskilt välskolad, men känslig och säker på foten. Världens sötaste häst med enorm personlighet.



Romek
estnisk häst + shettis * valack * f. 2003
Romek köpte jag 2010 som sällskap åt Räppar. Han visade sig vara ett riktigt rastlöst krutpaket, med mycket utstrålning och stor tillgivenhet. Det här är en klurig ponny som älskar att hitta på olika hyss. Sällskapshästen var mitt i allt den aktivare hästen. Romek har en gammal ryggskada som man eventuellt trodde gjort honom oridbar (därför såldes han från en ridskola). Nu har jag trots det med en erfaren bekants hjälp börjat sätta igång honom. Han har inte ont någonstans och älskar att jobba och bli riden. Vi är i början av vår väg, som verkar vara en stor kamp om att vinna hans tillit.

Hanna
Sjuttonårig, finlandssvensk tjej som går andra året på gymnasiet. Ingen aning vad jag vill göra efter det. Jag har mina hästar hemma på gården och sköter dem helt själv. Minuset är att jag saknar tillgång till ridhus och ridplan. Mestadels är jag i stallet, men jag tycker även om att dansa, läsa, fotografera, teckna och umgås med min pojkvän. Om ni undrar över något är det bara att fråga :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen