Välkommen

En vacker höstdag
lördag 10 september 2011 , 23:23

Idag har jag varit lite mer aktiv med hästrna och tränat lite markarbete med dem. Funkar riktigt bra, speciellt med Alert, Leroy är lite trögare. Men jag och Albert blev lite osamans när jag hade äpplen i fickan, han tyckte att det var hans och att han hade fullrätt att ta dom ur min ficka, och jag tyckte att det var mina äpplen och att Albert inte kunde ta dem.

Sen borstade jag båda hästarna lite snabbt, båda tyckte att det var lite jobbigt att stå stilla pga alla knott... När jag gjort båda hästarna sååå fina *host* kände jag för att fota dem, så cyklade hem efter kameran och bestämde mig för enkelhetens skull att lämna hem lilla objektivet, zoomen brukar vara mycket mer användbar när jag fotar hästar.
Men idag så var ju båda hästarna förståss väldigt nyfikan på mig och kameran och hade nästan konstant någon av hästrna i famnen. Sen när jag försökte gå en bit bort så följde de efter mig. Dessutom "apade" de sig riktitgt mycket, så jag var lite sur över att jag lämnat hemma lilla objektivet. För med det stora kan man inte fokusera på nära håll.
Dessutom hade jag nte riktigt solen på min sida idag heller, så alla bilderna blev överljusa eller för mörka. Den plats jag borde stått på för att få hyfsat ljus är hästaras faorit plats, så stod jag där så ville de absolut inte röra sig. Så underlättar det ju inte precis heller när man har väldigt begränsat utrymme...
Nåjaa, fick iallafall tre helt okej bilder och några fina minnes bilder som inte är fotomässigt lyckade. Men här har ni de lite mer lyckade iallafall :)



Etiketter: , , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg