Välkommen

Två dagar Räppar
lördag 13 augusti 2011 , 10:48

TORSDAG: Ordentlig terrängtur (ca 10km). Fick prova nya sadeln riktigt ordentligt and I love it! Red i alla gångarter, långa sträckor trav och galopp. Gick riktigt bra och Räppar var duktig. När vi kom hem provade vi att skutta över en liten oxer ett par gånger. Det gick väl helt bra, med tanke på att vi endast har hoppat rättuppstående förut. Tog bara några få skutt då vi ändå varit på länk redan.

FREDAG: Började med att rida dressyr i hagen som uppvärmning. Gjorde serpentiner och satsade på att trava och galoppera fram ordentligt. Räppar kändes lite slö här först, men när vi förflyttade oss till en annan del av hagen där jag hade plockat fram lite hinder så blev han taggad! Roligt då han blir så på G när man har fram hinder nuförtiden. Jag hade lagt fram två galoppbommar på ena långsidan och så en studs kombination på andra sidan. Vi hade aldrig hoppat annat än enstaka hinder tidigare, så det var ganska spännande. Vi började riktigt lågt och det gick faktiskt bra! Räppar fattade direkt hur han skulle göra. Vi rev nog en hel del gånger, men jag tror avståndet var lite fel... Provade på 3m men jag tror att vi borde ha haft lite kortare... Så kändes det åtminstone. Vi hoppade några kryss och några gånger med en sned bom, men några höjder kom vi inte upp i. Jag är riktigt nöjd och vi avslutade med att klara det hela riktigt snyggt. Lilla hopponnyn min ;)

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg