Välkommen

Trav i Vasa, 4.8
söndag 7 augusti 2011 , 23:05

I torsdagt var jag på trav, med Hanna. Hon har redan lagt upp en del bilder och lovat ännu fler, men jag tänkte iallafall ladda upp bilder :D

På travet skulle jag sela på Yoga, en av hästarna som de vi var med hade med. Så tror ni inte att jag lyckadest sätta selen fel väg? :P Inte så liite pinsamt heller, för han som äger hästen kom just då och kollade och skulle hjälpa till. Märkte det bara lite före han kom, så hann inte sätta den rätt väg. Men ingen skada skedd och blev inte heller "mobbad" för det, han gjorde inte heller något stort nummer av det, vilket han ibland gör, så vi svängde bara på selen och fortsatte. Sen klantade jag mig när jag skulle sätta på förbygeln, han gav det rätt väg i handen på mig, och när jag skulle sätta fast den så tappade jag den och på samma gång svängde den fel. Kände mig en aning klantig...
Häst teamet som de vi var med hade med gick det bra för. Yoga och Quiberon kvalade, blev godkännda och kom först och andra i mål. Sen så Temen Vilo vann sitt lopp.
Min pappas faster var där med deras häst, och de råkade få spiltan brevid en av teamets hästar, annars skulle jag inte vetat att de var där. Så den vann också sitt lopp.

Yoga Hornline och Reijo Irri
Kvallop, men de kom först i mål.

Quiberon och Joni Polso
Kvallop, men de kom andra i mål

Vanja Myrberg och Heikki Hietanen
Kvarken racing cup, de vann!

Temen Vilo och Reijo Irri
De vann

Så lite random hästar som fastnat på bild


Glad kusk :D


De hade ett monté lopp också, som jag och Hanna lyckadast klanta oss och missa :(
Denhär bilden är från uppvärmningen

Så hade de ett ponny lopp där det deltog massor av ponnyer.





Brukar inte fota porträtt, koncentrerar mig mest på action bilder. Men här är iallafall två porträtt som fastnat på bild :)


Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous Ida

Jättefina bilder Julia! :D
Hehe, sånt där brukar hända för mig också. :P

9 augusti 2011 kl. 13:47

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg