Välkommen

Tillbaka till verklgheten
tisdag 16 augusti 2011 , 18:54

Jag och Hanna funderade för ett tag sedan om vi skulle börja ha lite vardagsinlägg här på bloggen, tanken är den att vi sen senare ska göra det på något snyggt sätt så att man kan välja att bara läsa hästinläggen om man vill det. Vad tycker ni läsare om det? Om ni inte kommenterar tänker jag anta att ni tycker att det är en väldigt bra idé. Här kommer mitt första vardags inlägg iallafall.

Idag var vår första riktiga skoldag och min dag började precis som vanigt. Nämligen jag försovda mig, en hel timme! Men som tur så kunde pappa fara och morgonmata hästarna, skulle nog ha hunnit om jag varit tvungen. Men inte nog med det, jag missade bussen också. Höll på att ta på mig skorna när jag såg bussen åka iväg... Pappsen fick ställa upp igen och köra mig några hållplatser längre bort.

Själva skolan började med en ordentlig rivstart, nämligen en lektion av varje ämne. Nej nu skojjade jag bara, vi hade dubbel lektion matematik och ingen konst. Denna period läser jag matematik, kemi, modersmål, historia, biologi och en halv kurs konst.

Nu täker jag vara duktig och göra lite läxor! Sen ska jag hitta på något med Albert och samtidigt ge honom och Leroy kvällsmat.

Kan ju också berätta att oftast kommer jag att skriva om vad jag gjor med hästarna först följade dag. För att fara till hästarna är bland det sista jag gör på kvällen förrän jag går och lägger mig, jag har väldigt tidig väkning. Stänger också av datorn förrän jag far dit, för annars fastnar jag här då jag kommer tillbaka..

Ska också försöka fota bilder som passar till vardags inläggen, så blir det ite roligare inlägg av dem också :)

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Ida

Jättebra idé tycker jag! :)

18 augusti 2011 kl. 22:01

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg