Välkommen

Romek 5/8
fredag 5 augusti 2011 , 19:39

Idag var det dags för lite rodeo på Romek igen! Skritten började super, inget krångel alls och rätt ok framåtbjudning. Hade två bommar på marken som vi red över och det verkade han tycka att var kul för han ökade alltid farten lite framför dem. När jag bad om trav började han skutta omkring, men då lade jag bestämt spö på och han slutade krångla och travade riktigt bra. Vi travade över bommarna också, och det var ännu roligare än att skritta över dem. Efter att vi brutit av till skritt några steg var det inga problem att få trav igen, fint gick det. När vi skrittade av lyfte han riktigt på ryggen och trampade ordentligt under sig, fina pojken. Det gick riktigt superfint idag tycker jag. Vi höll kanske max på i 15 minuter, men man ska sluta när det går som bäst! Idag var det alltså bara ett tillfälle när han bockade och krånglade. Framsteg?! Nu får han ha ledigt två dagar och sedan får vi se vad han har att bjuda på.

Romek och jag sist jag red honom, 31.7

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg