Välkommen

Ridning med Leroy
måndag 8 augusti 2011 , 21:28

Har just varit på kvälls ridtur med Leroy. Har börjat sätta igång honom lite smått. Idag var det tredje gången jag var och red honom, men det har gått allt för länge sen sist. Försöker skritta honom 20 min varannan dag. Har planerat hans ridning så försiktig att det kommer ta till jul förrän vi är igång igen, nå kanske inte riktigt, men nästan :D Kommer inte att sträva till, eller kräva, att han ska komma i lika bra form som han var förrän han blev sjuk, gubben börjar ju bli gammal och vill säkert leva en halv pensioners glada dagar. Men verkar han pigg, då vi är igång igen, och inte blir sjuk och öm, så ska vi nog köra på sålänge det går. För snart så ska jag ut i världen och studera, och då har jag knappast möjlighet att ha kvar honom, men vi har redan hittat ett hem åt honom tills det, bara situationen där inte ändras. Så ska ta vara på de sista hele åren jag har möjlighet att rida honom regelbunndet och hålla igång honom.


Husomhelst så gick vår ridtur riktigt bra idag. Lite jobbigt var det att lämna Albert, tyckte Leroy. Men eftter ett par hundra meter så gick det helt bra, lite långsamt bara. Svängde in på en mysig villa väg, men vet inte riktigt hur lång den vägen är. Hann knappt 50 meter på den så såg jag att det var en bil på en parkering till en villa, och jag såg inte om vägen fortsatte ännu efter det, så svängde om, ville ju inte heller ria på någons gård. Fortasset en bit ännu på huvudvägen.
På hemvägen så finns det någons verkstad/garage brevid vägen och där står det parkerat en husvagn, Leroys monster husvagn. Han har de tidigare gångerna blivit rädd för den, men idag tittade han inte ens på den.

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Anonym

Kul att det gick bra för er! :)

Visst blev dom båda godkända? :)
Vi hade ingen häst med den gången utan vi tittade bara. :)
/Ida

9 augusti 2011 kl. 13:30

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg