Välkommen

Klättring med Leroy
tisdag 16 augusti 2011 , 19:10

Nu har jag skrittat med Leroy 20 min em gånger, ungefär varannan dag, så igår tyckte jag att det var dags att öka på nivån lite så vi for ut och klättrade på ett "berg" knappt 20 min.

Passet började med några mintur skritt på någolunda plant underlagg och sen en ganska ordentlig uppförsbacke. Själva "berget" är på ganska samma höjd, så där behöver man inte klättra uppåt. Men det är ändå så att hästen hamnar at lyfta på benen och så finns det en del trapp steg så hästen får jobba lite med bakdelen. Det är inte alls så tuff terräng, med för en ovan ryttare och häst är det helt tillräckligt iallafall.

Varanat ridpass här framöver kommer att vara klättring 20 min och sen ökar jag på skritten till en halv timme. Ska fortsätta med det tills det känns som jag behöver öka på kraven lite.

© Julia
Har fortfarande bildbrist, fotade faktist lite hr en dag men det hade hunnit bli så mörkt så det blev inga bra bilder.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg