Välkommen

Hovslagare
måndag 1 augusti 2011 , 22:20

Har varit lite dött hät från min sida, beror delvis på att jag inte haft mycket att säga och för att jag var på läger hela förra veckan, var hjälpledare på lägret.

Idag så kom hovslagaren och verkade Alberts hovar och fixade Leroys hovar lite, fanns inte mycket att ta där, så fick Leroy skor fram. Nu har båda hästarna riktigt fina tassar och nu kan jag äntligen börja rida Leroy! :D


Har ocksåvarit duktig och slagit ner massor med brännässlor med lien, så att hästarna kan äta dem när de torkat. Pappa har annars lagat iordning vår andra hage sålänge jag var på läger. Så nu har de lite större att vara på och massor med gräs att äta. De har nu de senaste dagarna stått där dygnet runt och verkar tycka att det är helt ok.

Just när jag var och kvällsmatade dem så skulle jag testa en sak. Jag gick till ett hörn i hagen och satt där sålänge tills hästarna inte brydde sig mera om att jag gått dit, sen visslade jag på dem och de kom! :D Sålänge jag bara satt där så kom de aldrig helt fram till mig utan stannade ett par meter från mig, då jag visslade så hade jag bådas mular i ansiktet.
De har alltid mött mig när jag kommit till hagen, och ganska ibörjan började jag vissla på demnär jag kom, så jag tror att de lärt sig vad det betyder.

Mitt perspektiv när jag satt i mitt hörn ;)

Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous Anonym

Tack för din kommentar! :) (Kunde inte svara under din kommentar av nån konstig anledning).
Jo, vi ska till vasa ikväll. :) Vad är det för häst du ska sköta? :)
/Ida

4 augusti 2011 kl. 12:40

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg