Välkommen

Galoppen är funnen!
onsdag 17 augusti 2011 , 08:22

Igår red jag för omväxlings skull ut på Romek. Det verkade han tycka om, gick med raska ivriga steg och inte ett enda tecken på att vilja bocka. Jag bad riktigt försiktigt om trav och det fick jag helt utan krångel, roligt! Han travade superduktigt och det gick att bryta av till skritt och sedan fortsätta trava igen. När vi kom till en äng travade jag där, och blev frestad att ge en galoppskänkel. Det ogillades stort och då bockade han, men fortsatte trava. Jag ställde mig i lättsits i traven och lät honom öka takten istället, och bad riktigt försiktigt genom att smacka och hålla om honom om lite högre hastighet. Och där kom galoppen! Och hur den kändes sedan. HELT obeskrivligt otrolig. Wow! Två gånger galopperade vi, och det var helt fantastiskt! Sedan skrittade vi hem, nöjda båda två. Ridturen tog ca 30 min och mestadels skrittade vi, Romek var svettig och trött när vi kom tillbaka. Stackaren har dålig kondis...

Det är så härligt att rida Romek, hoppas allt bara fortsätter att flyta på. Han har ju trots allt vilat i nästan 2 år, så våra ridpass är av längden 10-30 minuter och egentligen har det mest gått ut på att "testa" ifall han är ridbar. Kommer alltså att ta länge innan vi är igång på riktigt, ifall det går vägen.

Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous Julia

Vilken härlig känsla!

23 augusti 2011 kl. 17:04

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg