Välkommen

Ett köp som jag inte visat här...
tisdag 9 augusti 2011 , 08:39

Jag har inhandlat en sadel (igen)! Nu när jag har ridit Winko några gånger kom jag på hur mycket bättre sits  jag har i en vanlig sadel med bom. Dessutom är Räppar så tjock att jag inte når honom ordentligt med skänklarna när jag rider i min bomlösa. Missförstå mig inte nu, jag älskar min Dream sadel över allt annat, men det ska bli skönt att kunna variera lite.

Min "nya" sadel är i själva verket en gammal allroundsadel med storlek 17" på sitsen. Den är lite skarp, men vad kan man förvänta sig av en så gammal sadel? Den sitter helt okej på båda hästarna, men jag funderar på att skaffa en pad för att få den att sitta perfekt. Ifall Räppar musklar på mer kommer den antagligen att sitta helt bra.

Detta var då ett riktigt fynd, sadel + sadelgjord + stigläder + stigbyglar + schabrak för 60€. Mer behöver jag väl inte säga?

Annonsbilden. Bättre bilder och ridbilder kommer! :)

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg