Välkommen

Duktig Julia
onsdag 20 juli 2011 , 01:05

Ikväll när jag var och kvällsmatade Leroy och Albert så fick jag damp ryck och mockade hagen och baracken, första gången hästarna lämat något efter sig där. Så har jag hittat en djup grop i ena hörnet av hagen, så fyllde den med häst skit. Så fyllde jag på med spån i baracken, bytte vatten (och det är inget ett par minuters projekt vid dethär betet ;P) så diskade jag vatten hinkarna riktigt ordentligt, brukar alltid nog spola ur dem med högt tryck, men nu blev de skrubbade också. Sen så plockade jag fram lien och fällde alla stora brännesell buskar och satte dem på tork. Hästar äter nämligen gärna torkade nässlor så lär nässlorna vara riktigt mineral rika också. Okej, inte gjorde jag sist och slutligen så himla mycket, men det tog nog sin tid.

Inte det allra lättaste att fånga båda hästarna på en vettig bild, men här
gjorde jag iallafall ett tapert försök... ;)

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg