Välkommen

Drömmen om Romek
torsdag 21 juli 2011 , 13:44

En bekant till mig (som är utbildad hästmassör) var här och kände och klämde på Romek i samma veva som hans hovar blev verkade. Hon kunde inte något fel någonstans, han hade inte det minsta ont. Vi har lite bestämt oss för att prova sätta igång Romek och se ifall det skulle vara möjligt att få honom att bli ridbar igen. Han har fina veterinärpapper och bla bla bla men hästen är ju inte sjuk!

Jag red honom för några dagar sedan, en kort terrängtur, och det gick helt bra. Sedan vilade han i några dagar och jag skulle prova rida i hagen men då bockade han hela tiden och vägrade att gå framåt, och då gav jag nästan upp hoppet. Idag red jag honom så att min bekanta fick kolla på honom, och både hon och hovslagaren var överens om att ont har han åtminstone inte! Han bockade nog nu också, och högt, jag ramlade av en gång, men det är bara att fortsätta kämpa antar jag. Vad har jag egentligen att förlora på det?

Så just nu gäller korta ridpass, högst 20 minuter men ännu kortare går också, och det ska gå minst två dagar mellan ridpassen. Målet är helt enkelt att få honom att sluta testa mig (vilket vi nu antar att det är frågan om). Skritt och trav funkar, men galoppen kan vi glömma åtminstone tills vidare.

Spännande tider dethär.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg