Välkommen

Beteskompisar
söndag 24 juli 2011 , 12:40

På fredag kväll kom Julia hit, och då flyttade vi min bekants hästar hit eftersom hon ska bort på resa så då ska jag ta hand om dem. Jag ska vara borta på läger nästa vecka också, så det passade bäst att ha hästarna på samma ställe för då kan vi ha samma skötare åt dem. Hur som helst for vi ut på en liten terrängtur då på kvällen, jag red Winko och Julia red Räppar, och min bekanta red sin andra häst Wenku. Det var verkligen jättekul, vi rejsade på riktigt ordentligt på en sandväg och Winko galopperade för första gången! Min glädje är rätt så obeskrivbar!

Först när vi släppte ihop hästarna så gick det ganska hett till, men Räppar blev direkt ledare och han vaktar Winko som sin egendom. Romek brydde han sig inte mycket om, som vanligt, men stackars Wenku fick inte alls vara med utan Räppar bara jagade bort henne hela tiden. Han bara fortsatte med det, så vi blev tvugna att sätta hästarna i skilda hagar (tråkigt).






Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg