Välkommen

Winko & Räppar
tisdag 21 juni 2011 , 01:22

Började med att dra ut på ett skrittpass med Räppar på förmiddagen. Uuuh, han är så tjock att någon snart kommer att tro att han har en liten fölis i magen, hehe. Ungefär 1h var vi ute och avverkade imonerande 5 km eller något lika fjuttigt. Men sånt är livet ibland liksom. Lite slö kändes han på ditvägen, men på hemvägen piggnade han till och gick den säkert dubbelt snabbare. En ordentlig dusch fick vi också. Sommaren är kort, det mesta regnar bort...


Efter Räppar for jag genast vidare till Winko. Pysslade med henne en ordentlig stund före vi for iväg. Det var väl nästan ett helt år sedan jag red henne sist! Allt gick bra, hon hade bråttom i sin vanliga stil men lugnade ner sig efter ens stund. Hos hovslagaren gick det bra, och på hemvägen funkade det att rida med korta tyglar och göra halter. Hon gick rätt så lugnt också, och ryckte inte ner huvudet nästan alls, vilket hon annars brukar göra. Hon är ju en travare som man i princip lagt sadeln på, så kortar man tyglarna blir hon irriterad eller ökar farten. Hon kan inte riktigt stå stilla om man gör halt utan blir nervös och vill gå iväg. Jag funderar ifall hon skulle vara lättare att rida på hackamore, då hon åtminstone inte skulle ha något i munnen som stör. Trots allt är hon ju inte särskilt känslig i munnen heller. Winko är en såndär hjärtehäst för mig, lite som Ture var en gång i tiden. Att lyckas göra framsteg med henne och få henne att bli en bättre ridhäst skulle vara superroligt! Åtminstone ska jag rida henne nu i sommar.

Winko

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg