Välkommen

Otroligt varmt och kvavt
tisdag 7 juni 2011 , 15:24

Det är helt sjukt varmt här nu. Kanske till och med åska i luften. Hade tänkt rida först ikväll men Räppar var så gullig och kom i full fart för att hälsa på mig så vi tog ett spontant barbacka dressyrpass i hagen. Som jag nämnt tidigare ska jag skärpa mig med dressyr i sommar eller åtminstone göra ett ärligt försök. Red mest helt grundläggande saker som volter, serpentiner och tempoväxlingar. Räppar var riktigt duktig och kändes superbra! Red inte längre än kanske en halvtimme, dels på grund av värmen och dels för att man helt enkelt ska sluta när det går bäst.

Tog sedan in honom i stallet och borstade honom ordentligt. Hästarna är leriga och allmänt tufsiga hela tiden nu när de går ute dygnet runt, så att få dem rena är ett omöjlighetsuppdrag.

Ikväll ska jag kanske bygga sommarhagen klar, men före det ska jag fara och fotografera Julia och Leroy :) Äntligen, men bättre sent än aldrig!


Mina killar i sommarvärmen idag :)

Etiketter: , , ,



1 kommentarer:

Anonymous Matilda

underbara bilder =D

9 juni 2011 kl. 15:40

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg