Välkommen

Gräset ÄR grönare på andra sidan
söndag 12 juni 2011 , 21:14

Har varit väldigt lat med att uppdatera här på sistone. Har nog varit till stallet och pysslat med Leroy fastän jag inte skriver det här ;) Leroys rygg och knä är varken sämre eller bättre än förr. Ska ringa veterinär imrn, så ska vi reda ut det här en gång för alla.

Hursomhelst var jag till stallet idag och rycktade Leroy. For sen på en liten promenad med honom och for på en äng med massor med gräs och lät Leroy beta. Senast vi var där så råkade Leroy stiga på grimskaftet, så han själv också han bli nervös förrän jag fick honom att flytta på benet. Så idag knäppte jag lös grimskaftet, "Vart skulle han fara när det finns massor med grönt gräs här?" tänkte jag, och om han ändå sticker iväg så är stallet bara 100 m bort, och vägen dit är en väldigt otrafikerad grus väg. Tog bara några minuter förrän Leroy kom på att han är lös, så han svängde om och travade hem... Annars när vi är på promenad så kan han stå hur länge som helst och tugga på en grästuva... Gick ju såklart genast efter honom, men inte gick det någon nöd på honom. Han stod tuggade på en grästuva brevid Royals hage. Tydligen så ville han hellre ha häst sällskap än mitt sällskap :P Lät honom gå lös på stallgården några minuter, men sen började grannarna titta konstigt...

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg