Välkommen

Flygardagen 2.6 och fredagen 3.6
fredag 3 juni 2011 , 20:54

Igår var en tjej och hälsade på Leroy, vi pysslade lite med honom. Han var inte heller specilet sjuk, varken i knäna eller ryggen.

Sen sadlade vi Maija och for ut på en ridtur. Tjejen red först, det såg riktigt fint ut :D När hon ridit klart så red jag några minuter också, såg så mysigt ut när hon red så jag ville också rida en stund.

Idag var Leroy väldigt sjuk i knäna och ryggen var inte mycket bättre. Satte på värmande liniment och for sen ut på en liten promenad med honom.

På "hemvägen" så for vi ut på en åker, så fick Leroy beta där en stund. Det var riktigt mysigt att bara sitta där och njuta av det vackra vädret och jag antar att Leroy var nöjd med att beta också.

När vi kom tillbaka till stallet så fick Leroy en riktigt ordentlig ryckt, så renare polle har jag inte haft på länge. Till sist så flätade jag manen och svansen. För ovanlighets skull så rullade sig inte Leroy genast när han slapp ut i hagen, utan for och åt av det lilla gräs som växer i hagen.

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Ida

Fin han är Leroy :) H. Ida

8 juni 2011 kl. 23:10

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg