Välkommen

Snabbis
fredag 27 maj 2011 , 20:01

Här äntligen fått gjort en presentation åt mig och Leroy  här på bloggen, klicka där uppe i headern, i Leroys tanke bubbla, för att slippa dit :)

Pga av illamånde, ingen skjuts och soppatorsk (ingen bensin i mopeden) var jag till stallet första gången denhär veckan och det blev dessutom bara en snabbis.

Idag, redan när jag såg hästarna på håll, så fick jag en känsla av att det hänt något. Hämtade in Leroy och när vi gick i stallgången hörde jag de två, ljusa, bekanta ponny frusten och ett tredje, grovt, främmande frust. Jag hade rätt det hade hänt något, det hade kommit en ny häst till stallet. Roligt att märka att man känner stallets hästar så bra att man märker när det är något.

Borstade bara Leroy idag. Han har äntlgen börjat ha tappat all vinterpäls, det är bara lite kvar. Men det som är kvar så sitter envist kvar, man får no bort det om man rycker, men Leroy verkar tycka att det är obehaglit, så det lossnar nog sen av sig själv. Annars, så har hans man blivit riktigt tjock, mot vad den varit förut, bara den skulle växa 10-15 cm till så skulle det vara riktigt bra :D Tydligen har hans man mått bra av att vara i fletor, fastän det ett tag såg ganska hemskt ut.

Har lite dåligt samvete att jag inte varit i stallet på hela veckan. Fastän Leroy får gå ut i en relativt stor hage, flera timmar per dag. Fastän jag ändå inte kan rida eller köra honom just nu. Men skulle ju kännas bättre om man skulle fara till stallet oftre och pyssla med honom. Men snart tar vi hem honom på bete, så då :)

Bens foto här under, vill ni se fler foton av ben så klicka här!

© Ben Krohn

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Sofie

SV: Tack, visst blev det bra! Du skulle bara sett hur "organiserat" det var innan... haha
Tack så mycket! Er blogg är riktigt mysig!

29 maj 2011 kl. 02:00

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg