Välkommen

Ridning
tisdag 10 maj 2011 , 21:05

Halleluja! Har ridit, mer eller mindre, ordentligt på första gången på länge. Tyvärr inte på min egen häst, Leroy, men stallets andra ridhäst, nämligen Maija. Kan ju passa på att säga tack Hanna, för att jag också fått rida på Räppär när vi varit på våra prommenader :) Pyssalde lite med Leroy också, men han var så matfixerad, så jag tappade helt intresset att göra något, så lät honom va. Det är bäst så, man ska inte göra något med hästar när man är minsta lilla irriterad.

Det var kul att rida Maija, men jag har alltid en liten klump i magen när jag sätter mig på hennes rygg. Hon saknar nämligen bromsar i galopp och hoppar omkring för minsta lilla sak. Men annars är hon riktit trevlig, lite tung i handen bara. Men igentligen är det inte själva ridningen jag har bort, utan att göra, och se framsteg och det kan man inte riktigt göra om man ridet någon annans häst då och då. Då börjar man om från början varje gång man sitter på ryggen och så har man inte heller fria händer, det är ju trots allt någon annans häst och den personen vill antagligen ha det på ett annat sätt än en själv.


Just när jag loggaden in på facebook så såg jag att jag fått ett medelande, vilket jag får väldigt sällan och oftast bara av någon grupp adminstartör, men idag var det från en som har stall bara ett par km från oss, så jag ska dit och se hur de har det. Kanske kan Leroy flytta dit nästa höst?(Vi ska ha honom på eget bete) Jag har nu 27 km till stallet och får vi stallplats i det stallet så har jag 10 km dit :)

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg