Välkommen

Räppar 31 maj + sommarstädning
tisdag 31 maj 2011 , 18:15

Det var en riktigt smutsig kille som väntade på mig i hagen idag. Det tog säkert en timme att skrubba bort all lera från honom och när jag väl var klar var det nog jag som var lerig istället. Ni vet, de där roliga strecken man har över hela ansiktet som får alla mötande personer att rygga tillbaka och stirra lite extra. Hur som helst var Räppar mycket mera harmonisk än vad han har varit på länge!

Vi red ut i maklig fart, mest skritt på långa tyglar. Väldigt kravlöst. Med musik i öronen, sommardoft, värme och fågelkvitter. Hur skönt som helst och helt klart mycket bättre än att sitta i skolan (vilket jag borde ha gjort idag, hehe). Lät Räppar trava och galoppera lite, men mest bara så att han skulle få röra på sig. Ridturen blev allt som allt ungefär 10 km eller lite mindre.

Just nu håller jag på att göra stallet sommarfint. Har ju haft permanenta halmbäddar som skulle köras ut nu till sommaren. Måste säga att de var praktiska i vinter men mindre roliga när de skulle ut. Luktade inte rosor här precis nej. Båda boxarna är tomma nu och jag är trött i armarna. Ska ännu sopa hela stallet, ta ner spindelväv, plocka ihop och hänga upp grejer och täcken, tvätta saltstenar och krubbor och tvätta alla borstar + rykthinken. Mysigt småpyssel som inte kräver så mycket kraft (mina armar är helt slut efter kampen med halmbädden).

P.s. nu slutar jag säga att jag ska skärpa mig med bloggandet och låtsas som ingenting istället.

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg