Välkommen

Snabbis
onsdag 13 april 2011 , 19:38

Blev bara en snabbis i stallet igår, dels för att mamma slutade så tidigt, hon hämtar mig alltid efter jobbet, och dels för att jag skulle läsa på prov igår kväll. Hursomhelst så rycktade jag Leroy, hans rygg var riktigt bra, skulle ha kunnat fara ut på en liten ridtur. Men jag har bestämt mig att jag ska bara köra denhär månaden och i maj ha körning/ridning 60/50, vill ju inte gå för snabbt frammåt. Verkar han inte bra i slutet av månaden får jag helt enkelt skjuta fram ridningen ett tag till.

När jag kratsade Leroys hovar så märkte jag att Leroys stråle på höger fram var helt konstig, kändest som om det kapslat in en massa grus i strålen, när jag kratsade lite till så lossnade en bit av strålen och nog var det lite grus där, kratsade mer och det lossnade fler bitar, kändest som om jag skulle ha kunnat kratsa bort hela strålen om jag fortsatt, så lät bli. Leroy reagerade inte alls när jag kratsade på strålen, hoven var inte varm, den luktade heller inte illa och strålen var inte alls geggig eller mjuk. Ringde stallägaren och bad att han skulle titta på det sen när han kommer för att kvällsmata hästarna och han lovadeatt ringa sen när han kollat. Ännu ha han inte hört av sig så antigen har han ännu inte tittat på det ännu eller glömt bort att ringa.

Etiketter: ,



3 kommentarer:

Anonymous Matilda

Söt!!

13 april 2011 kl. 21:29

 
Anonymous Matilda

SV: Ja det var mysigt med =) Men pappa skulle jag vilja lära köra med xD Men han tycker det räcker att han kan ta in och ut hästarna xD Sen min minsta lilla syster ride rlite och min mellesta hon typ hatar hästar xD

13 april 2011 kl. 23:27

 
Anonymous Matilda

SV: Hmm jag får ta och prova något sådant xD

14 april 2011 kl. 19:51

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg