Välkommen

Körtur
tisdag 5 april 2011 , 13:01

Igår när jag kom till stallet så var Leroys rygg sjukare än vad den varit de senaste dagarna. Men eftersom vi skrittat och markarbetat och anars tagit det ganska lungt och det verkar inte vara till allt för stor hjälp, så bestämde jag mig för att fara ut och köra en liten bit, det kunde knappast bli värre av det. Dessutom hade ju veterinären sagt att muskelskadan skulle jobbas bort och att hon nog tyckte att det var ok att börja sätta igång honom försiktigt och stallägaren har också sagt ett par gånger att det säkert skulle vara bra om jag började köra Leroy lite.

Spände i speedcart kärran och tänkte att jag skulle skritta en liten bit på asfalten. Hann bara en halv kilometer så ser jag en traktor, men släpvagn och snökedjor, så det skramllade massor. Leroy bryr sig inte alls om höga motorljud, men skrammell gillar han inte alls. Svängde in på en liten väg för att slippa möta traktorn. Vägen såg lite hal ut, men bättre att halka sig fram en bit än att skena hemm till stallet. Men tror ni inte att traktorn också skulle svänga in på den vägen?! Började trava så att traktorn inte helst skulle behöva tänka tanken att köra förbi och så att vi skulle hålla säkert avstånd från oljudet. Svängde sen in på en uppfart, så att traktorn kunde säkert köra förbi.

Leroy var annars väldigt pigg och frammåt, så det kändes riktigt bra att fara ut och köra med honom. Skulle Leroy ha varit fullt friskt och det var menigen att köra hårt så var det här en sån gång jag int skulle ha vågat släppa honom, eller så skulle jag ha velat ha en slaggjord, kändest som om det kunde ha kommit ett och annar glädjeskutt om han skulle få springa hårt. Turen tog ca en halv timme.

När vi kom tillbaka till stallet så kände jag genast på hanss rygg, han var nästan inte alls sjuk :) Selade av och satte på bot täcket. Stretchade, masserade honom och satte liniment på hans bak knän, vilka var lite sjuka. Är det inte det ena så är det de andra. Haha, låter som om jag skulle ha kört världens tyngsta träningspass :P Men nåjaa, hade ju all tid i världen att pyssla med honom.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg