Välkommen

Körning
fredag 22 april 2011 , 22:04

Jaa-a idag har jag kört så att det räcker till. Inledde moped säsongen och körde till stallet, och hem sen förståss.  Var också ut och körde med Leroy i drygt en halvtimme. Han var verkligen pigg och glad, han skulle ha sprungit full fart hela tiden, om jag skulle ha låtit honom göra det, men han var inte lika het som förra gången.

När vi kom tillbaka till stallet så pysslade jag förståss om Leroy. Stallägaren kom också riktigt passligt så jag frågade honom vad han tyckte att jag skulle göra när Leroy är så het och har tröga bromsar, det funkar inte bara inte att ha en häst som springer okontrollerat på trafikerade vägar. Så vi funderade på tungband och så föreslog han att jag skulle prova ett rakt gummibett med skänklar.


Tungbandet tror jag att jag ska ta och lägga på honom nästa gång, men är inte riktigt pigg på att byta bett. Har en känsla om att han börjar hoppa omkring om jag lägger ett skarpare bett, eftersom han ändå är så känslig. Tungbandet tycker jag att är ok eftersom jag tror att Leroy börjat sporta med att lägga tungan över bettet, för han saktar inte alls i när jag tar i tömmarna. Tar jag i hårdare så slänger han bara med huvudet och börjar fjanta sig. 

Om ni undrar varför det varit dålig uppdatering här så kan jag säga att jag behövde ta det lungt igår efet klassresan (måndag-onsdag) i söndags fick jag ingen skjuts till stallet. Enda hästigt jag och Hanna gjorde på klassresan var att fara till Hööks, när vi hade lite fritid. Och i bussen så utbrast jag "HÄST!" så fort vi passerade en hästhagen, och tryckte upp ansiktet mot fönstret (a)  Var alltså senast i lördags till stallet. Hanna och två andra kompisar var också med. Vi var på en körtur med Leroy.

Etiketter: ,



2 kommentarer:

Anonymous Julia

sv: okej då förstår jag :) jag har faktiskt även på senare tid börjat gilla dressyren mer haha :D

23 april 2011 kl. 00:04

 
Anonymous julia

sv; Tack, fin blogg! :)

24 april 2011 kl. 13:00

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg