Välkommen

Härliga vår
fredag 15 april 2011 , 21:24

Nu är det vår riktigt på riktigt :D For till stallet efter skolan. När jag kommer till stallet så ser jag inte min mörkbruna häst någonstans, utan i Leroys hage står en grå häst, tror ni inte att Leroy hade rullat sig?! Som tur hade leran hunnit torka så det gick lätt att borsta bort :)

For ut på en liten körtur med Leroy, blev kanske 4-5 km, travade också en lång bit. Vid ett tillfälle blev Leroy skrämd av något och jag trodde att han skulle kasta sig runt ett halvt varv och ser hur han tar fart för att göra det, trodde att det var kört. Men han ångrade sig och rusade fram en liten bit istället, kloka häst. Han vet att han kan svänga på en 5 cent, men att kärran svänger på lika litet utrymme. Dessutom var vi på en smal väg, kloka, kloka häst :)

Fick sen  traktor transport hem till Hannas, så jag och traktor chauffören for och fixade Hannas stall och matade Räppar och Romek ;D

Etiketter: , , ,



4 kommentarer:

Anonymous Julia

sv: ja jätte roligt :D nu över vintern har det knappt blivit nån hoppning för mig och Lelle heller, så nu är det nästan så jag gillar dressyren bäst haha. Varför har du inte hoppat då? :)

17 april 2011 kl. 09:34

 
Anonymous sophie

sv: Tack så mkt :D
Fin blogg du har btw :)

18 april 2011 kl. 09:55

 
Anonymous Sara

Var med och tävla om en intervju + fet länkning i min blogg! Läs mer här: http://varldenurminaogon.blogg.se/2011/april/minitavling.html#comment

20 april 2011 kl. 00:16

 
Anonymous Julia

Mina pållar har också varit täckta i lera de senaste dagarna, sen jag började ha dem ute dygnet runt igen. Häääärligt!

22 april 2011 kl. 12:05

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg