Välkommen

Gummiboll
torsdag 7 april 2011 , 22:20

Var idag ut på en längre körtur med min gummiboll till häst. Han var som på nålar hela tiden, små travade, sparkade irriterat när jag försökte bromsa och studsade omkring vid flera tillfällen.

 Vid ett tillfälle var jag helt övertygad om att det skulle gå åt helsike, Leroy backade och när jag försökte få honom att gå frammåt så lättade han framdelen ganska så ordentligt, men ändå inte så att jag kan kalla det för en stegring. Fick bli riktigt arg på honom förrän han gick frammåt och då han äntligen gick frammåt så försökte han bocka, men det blev bara till några små studs, och sen så försökte han rusa iväg. Till råga på allt så när Leroy börja fjålla sig så såg jag en bit fram på vägen en långtrader, sånadär som kör grus/sand och speciellt om de har tomma flak, så att de skramllar massor, så är Leroy rädd för dem.

Men där mellan studds anfallen var han riktigt duktig, jobbade i sin finaste form, skulle vara roligt att få honom att jobba lika fint med ryttare (a) Så när vi kom tillbaka till stallet så var han svettig fastän vi bara var ute i drygt en halv timme och försökte bara skritta, ibland så småtravade han.
 
Efteråt så satte jag på bot täcket, stretchade honom och masserade lite. Kände på hans vänster bak knä, så nog var det sjukt idag också, men när jag tryckte på ryggen där senan från knä kommer upp, så reagerade han inte alls. Alla jag har bett att kolla på det så har sagt att han nog håller för hobby ridning och han har alldrig varit halt så det är väl int så farligt.

Etiketter: ,



6 kommentarer:

Anonymous Julia

sv: visst kan du det :D

11 april 2011 kl. 22:52

 
Anonymous Lina - djurvän & blivande bonde

SV: Tackl så himla mkt för din sperdöta kommentar! Kul att du gillar bloggen! (:

Kul att du har en FD travare (: Vad heter den fina?
Jooo riktigt mysigt med en tur med kärran! (:

11 april 2011 kl. 23:25

 
Anonymous Michelle

Härlig blogg!
Lust att byta bildlänk? :)

12 april 2011 kl. 10:12

 
Anonymous Michelle

sv; Tack så mycket! Det gjorde inte jag heller förren nyligen ;) Det är först nu jag börjat ta lektioner och verkligen blivit insatt i det, tycker western ridningen är skitkul! Jag har också blivit väldigt inspirerad av den :) Hur får man upp länken från bilden? Jag är lite kass när dept gäller sånt så visste inte hur jag skulle göra för och få fram den, hihi^^ Jag kan lägga upp min bildlänk under menyn så kan du ta den därifrån om du vet hur man gör? =)

12 april 2011 kl. 22:01

 
Anonymous Michelle

haha, det låter skitbra! jag hänger på ;) jag har aldrig ridit mycket lektioner innan heller, men när jag flyttade till det stället jag står nu så fick jag möjlighet att göra det :) dom tar dit en western-tränare en gång i veckan så jag rider när jag har råd :P Men någon lektion ibland hjälper väldigt mycket det med även när det inte blir varje gång!

Härligt, jag har lagt in din nu med :D

13 april 2011 kl. 00:33

 
Anonymous Q med ridtravare i fokus

Vilken härlig bild =)
mvh/Q

2 maj 2011 kl. 18:46

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg