Välkommen

Vinterpälsen
torsdag 17 mars 2011 , 08:43


Igår lade jag ner en ordentlig stund på att borsta bort vinterpäls av Romek. Tack och lov för ryktstenen! Ett riktigt vårtecken, när hästarna börjar fälla päls! Romek verkar vara en kille som gärna kastar av sig pälsen på en gång, men för Räppar går det trögt. Han har endast börjat fälla enstaka hårstrån än så länge... Det var någon som sa att valacker är sämst på att fälla päls, men man vet ju inte.

Det enda som jag kör på nu är B-vitamin åt båda. Det har åtminstone inte haft någon klar effekt, eller så märker jag den inte, kan ju hända att de skulle må sämre om man slutade ge dem. 

Räppar blev hängig, trött och framförallt magrade han ifjol. Jag är förstås rädd att han ska göra det igen, eftersom jag misstänker att det har samband med pälsfällning, som är en väldigt jobbig tid för honom. Det finns inget man kan göra förutom vänta och se.

Etiketter: , , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg