Välkommen

Travstallet
torsdag 17 mars 2011 , 22:23

Idag kunde inte mina föräldrar hämta mig från stallet, så jag for till travstallet där jag brukar vara då och då. Varför for jag dit då om jag inte fick skjuts hem, kanske ni undrar? Jo, hästskötaren brukar inte ha någonting imot att föra hem mig och hon kommer gärna och hälsa på hunden samtidigt.

Först tog vi in hingsten, och spände i honom åt travränaren. Måste nog säga att det är en jätte snäll hingst, fick till och med borsta honom i ansiktet. De flesta hingstar gillar inte när man rör deras huvud, det tar så på deras ego.

Sen mockade vi i stallet, jag hann mocka en box på den tiden hon mockade tre, hehe... Liite jag är oeffektiv...
Sen så tog jag in Yoga, hästen vi skulle köra, och spände i. Hon var riktigt sur idag, börjar väl bli brunstig. Är era ston besvärliga när de brunstar?

Vi for ut på en lite lugn tur på en skogsväg. Travtränaren sa att vi skulle svänga till vänster där vägen delar sig, för till höger höll de på att skogsarbeta. Vägen till vänster hade inte blivit plogad på ett tag så där var det ca 10 cm snö, så det var riktigt besvärligt att köra där. Spårigt var det också... Kärran kastade mest hela tiden, jag och hästskötaren hade fullt upp med att hållas på kärran. Så vi är helt övertygad om att travtränaren sa att vi skulle ta till vänster, bara för att jävlas :P
När vi komm tillbaka till stallet så selade vi förstass av och sen tömde vi de två boxarna som lämat omockat. När vi var klar så knäppte jag några foton på hästarna, men fick nästan inga bra bilder.  Mästarfotografen var i farten, vet ni... Sen så tog vi in hästarna. Hann inte pyssla med min pass häst, men när jag tog in henne lämade jag en liten stund i boxen och klappade henne. Hon är så underbar häst.
Thai Score, min pass häst. Hon ser gammal ut, men
hon är bara 7 år.

Rosannesine, stallet unghäst, endast 3 år.
Jag har alldrig förr sett en häst med vita, och nästan kala, ringar kring ögonen,
båda hennes ögon ser ut sådär.

Etiketter: ,



2 kommentarer:

Anonymous Matilda

Gud så fina hästar =)

18 mars 2011 kl. 18:15

 
Anonymous ellen

Vilken fin och rolig blogg ni verkar ha :D
Riktigt fina bilder och hästar :D!

18 mars 2011 kl. 22:00

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg