Välkommen

Mitt liv som travfantast Del 3
torsdag 24 mars 2011 , 22:12

I förra inlägget berättade jag om praon på travstallet, vad jag lärt mig och att jag missade sista dagen, av praon, blev en språngbräda för fortsättnigen.

Eftersom jag missade den sista dagen av praon så vill jag ta igen den. En månad senare så for jag med på första travet, som hästskötare. Travet var i Ylivieska. Jag kunde ju ingenting så fick mest bara se på och gå med till olika ställen. Var täckes ansvarig den gången, skulle vika dem fint när de togs av så fick jag också skritta av Quiberon, en av hästarna vi hade med. Han kom sjua, den andra hästen vi hade med heter Yoga Hronline, hon sprang kval loppet och blev godkänd.

Var inte med på trav förrän i juni nästa gång, var med två gånger då, i juni.. Båda gångerna till Vasa med Yoga Hornline. De gångerna fick jag den stora äran att bära vatten hinkar. Hjälpte lite smått med att sela på. Skrittade av henne också. Hon kom sjätte båda gångerna jag var med.
Yoga Hornline och Juha Länsimäki i Vasa 17.6.2010
Det är jag som har valt förbygeln hon har på sig på bilden ;)
Var i juli med på ett heat med Poker Lux och Magic Kiddy. Bar vatten denhär gången också. Eftersom det var heat så hade vi ju inte bråttom så jag fick också hjälpa till lite mera än vanligt. Efter heatet duschade jag Poker Lux.
Magic Kiddy och Hannu 8.7.2010 i Vasa på heat

Nästa trav jag var på var den 12 juli, i vasa. Hjälpte till med ltie små saker och gissa vad, jag fick bära vatten! Skrittade hästarna också. Denhär gången var det Poker Lux som sprang kvaloppet, han blev godkänd och sprang på en super tid, nämligen 18,5 , Leroys rekord är 18,0. Yoga Hornline var också med, hon kom fjärde, fastän hon hade spår 14.
Poker Lux och Akseli Lahtinen i Vasa 12.7.2010
Den 21 juli for jag med till Seinäjoki på trav, med Yoga Hornline. Brukar inte annars ha problem med hästarna när jag skrittar dem, men denhär gången var Yoga riktigt het, hade fullt upp att hålla kvar henne. Fick sen lite "skäll" av travtränaren att jag lät hästen bestämma. Men nog hade han ju rätt... Men efter den gången har jag nog alltid stått på mig mer när jag leder hans hästar. Yoga kom tredje denhär gången.
Yoga Hornline och Juha Länsimäki i Seinäjoki 21.7.2010

Äntligen! :D Den 5 augusti så vinner Yoga Hornline, i Vasa. Gissa vem som tagit mod till sig och vågat spelat lite? ;) Så jag vann också, hela 15 €, spelade vinnare på Yoga :D Hjälpte till med lite allt möjligt med små saker jag visste att jag klarar av själv.

Den 9 augusti for vi med Poker Lux till Kaustby. Denhär gången så selade vi på i ett stall, alltså inte i en spilta, för travtränarens kompis hyrde ett av travstallet vid travbanan. Så det kändest lite konstigt. Gjorde inte så mycket den gången, ryktade före och tog av sen efter loppet. Det blev en personlig seger, målet var att Poker skulle fixa volten och sen trava hela loppet, han hade inte sprungit så bra på sistone. Vi kom också hem med en häst till, nämligen v75 hästen NobodyPayMyBills skulle komma på träning till travtränaren.

Den 6 September var det travdags igen i Vasa, med Yoga och Yen Hornline. Som vanligt bärde jag vatten och skrittade Yoga, hon var riktigt galen denhär gången, men nu gav jag inte upp utan bråkade tills vi var överrens. Hjälpte som vanligt till med lite små saker. Yen Hornline sprang kval lopp och blev godkänd, hann inte så Yogas lopp, var tvungen att fara hem före det. Tänkte tippa på henne, att hon skulle bli två, men kände att jag inte hade råd att förlora en enda euro, så jag lät bli. När jag kom hem och kollade resultaten, så mycket riktigt hade hon kommit tvåa.
Yen Hornline och Juha Länsimäki i Vasa 6.9.2010
Den 16 september var det en sämre dag på vasa travbana. Poker Lux hade dåliga knän och travad orent, Yen Hornline blev det galopp för och Yoga Hornline strök travtränaren, han tyckte att hon sprungit så dåligt på träningarna. Nåjaa, inte kan det ju alltid gå bra, för vissa går det alldrig bra... Hade också mitt första fotouppdrag, skulle fota hästen Jex Moonshine, men fick tyvärr ingen speciellt bra bild på honom men fotona var ju gratis, så knappast gör det något, men harmt var det ju.
Yen Hornline i Vasa 16.9.2010

Först i december, den 5, far jag på trav nästa gång. Var till seinäjoki med NobodyPayMyBills. Vi var 6 st människor som tog hand om en häst, så jag behövde inte göra så mycket, skritta och hämta vatten som vanligt ;D Så hjälpte jag till mer täckena, han skulle ha på massor efter uppvärmingarna eftersom det var svin kallt. Han hade säkert på sig 5,6 stycken. Så det var mitt jobb att ta av och lägga på dem. Han blev femte, så det var väl rätt okej, men lite under förväntan. Den dagen var det också ponnylopp på Seinäjoki travbana, så fotade ponnysarna. Var så mörkt när det var NobodyPayMyBills's lopp, så fick inga bra foton då.
Smedens Elita och Viivi Mattinen(och hennes vänner) dagens ponny lopp vinnare. Dethär ekipaget har varit mycket framgångsrikt och vunnit alla  lopp de daltagit i. 

Här är de lopp jag varit med under 2010, var också med på ett heat till vasa travbana i december med NobodyPayMyBills och Babaya. Får se hur det blir i sommar, för travtränaren jag brukar fara med ska nämligen flytta "/ Och långt bort tänkte han flytta x(

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg