Välkommen

Märkes eller märkeslöst?
tisdag 22 mars 2011 , 20:05

Första gången jag såg priset på ett swarovzki pannband trodde jag att det var ett skämt. Jag kunde aldrig tänka mig att man skulle betala 80 € för endast en liten del av tränset. Nu, när jag börjat förstå hur mycket pengar folk faktiskt lägger ner på sin hästutrustning så känns det inte alls så konstigt längre. Många köper tröjor, schabrak och allt möjligt annat för helt hutlösa priser!

Hur är kvalitén på dessa märkesgrejer då? Är den så mycket bättre än alla ickemärkes? Faller inte stenarna av swarovzkipannbandet lika fort som av Hööks-pannbandet? Jag vet inte, det beror väl på vad det är frågan om för saker, en tröja för 50 € håller knappast mycket bättre än en tröja för 10 €.

Däremot tycker jag att sadeln är en sak som man gärna kan investera ordentligt i! Man vill ju hitta den som passar bäst för både häst och ryttare, och då ska inte priset vara så viktigt.

Jag tycker inte att märkesgrejer är något måste, klart om man har råd och gillar sånt så är det väl bara att köra på förstås. Men icke-märkes saker är inte det minsta "sjabbigare" och gör inte ett ekipage oseriösare, det ska man komma ihåg! Fina märkeskläder och märkesutrusning gör inte någon till en bättre ryttare.


Ett skräckexempel. Schabraket till vänster kostar mer än alla schabrak tillsammans till höger.

Vad tycker du? Märkes eller inte märkes och hur mycket är det okej att utrustningen kostar?

Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous Matilda

Jag är som du, jag bryr mig inte om dte är märke eller inte. Jag blir överlycklig om jag hittar ex ett schabrak på rean och så kostar det kanske 50 kr. Det tycker jag är mkt bättre. Jag skulle aldrig betla mer än 200 kr för ett schabrak.. Knappt det xD

22 mars 2011 kl. 21:01

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg