Välkommen

Jag är inte död
måndag 21 mars 2011 , 21:26

Hehe, urusel uppdatering men så blir det när man har fullt upp med att leva ;) Här kommer i alla fall en sammanfattning av vad som hänt medan jag dissat bloggen...

Lördag: Uteritt med Räppar. Han var riktigt seg i början men jag fick pressa på lite och vips kom han igång. Vi körde på lite (ganska mycket) hårdare än vanligt, lät honom trava i lagom fart långa bitar. Blev en hel del galopp också, riktigt lugnt och kontrollerat och några spurter. När vi kom tillbaka till stallet var vi allt svettiga båda två. Men, ett riktigt konditionspass det behövdes verkligen! 8 km och lite mer än hälften i ordentligt vägvinnande tempo.

Söndag: Ridlektion med min nya elev! Gick superduperbra, tror nog hon, jag och Räppar kommer att trivas tillsammans! Började med att jag ledde runt i skritt, så övade vi på halter och igångsättningar. Tycker gas och broms är något av det viktigaste så det lär jag ut först. Sedan gjorde vi lite sittövningar. Resten av tiden red vi ut och det blev lite trav också. Hon är ganska nybörjare, men det var inte första gången hon red. För Räppar blev det ungefär en timmes skrittande i maklig fart.

Måndag: Båda hästarna vilat idag.

Etiketter: , , ,



4 kommentarer:

Anonymous Rebecka

Sv; jojo, på det sättet går det att rida henne för hon är pigg och glad :) jag menade mer att jag kanske börjar bli för lång och tung, men det är nog ingen fara ännu, hon är trots allt stark! Tack för din kommentar :)

21 mars 2011 kl. 21:53

 
Anonymous Bonnie

sv: Jo det finns roligare saker än leta sadel...:/
Tyvärr är det en trend att sitta och nöta på ridbanan varje dag:( Själv tävlar jag ju distans så jag tränar till större delen ute med 1-2 pass på ridbanan/vecka.

22 mars 2011 kl. 00:02

 
Anonymous Matilda

"Ridlektion med min nya elev", är du ridlärare? :)

22 mars 2011 kl. 18:28

 
Anonymous Matilda

Underbar bild!

22 mars 2011 kl. 19:26

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg