Välkommen

En snabbis
måndag 14 mars 2011 , 21:29

For till stallet en liten stund efter skolan, var därca 1½ h. Först pratade jag lite med stallägaren, beräättade att jag beställt back on track ryggvärmare åt Leroy. Han brukar vara lite skeptisk mot nymodigheter, men konstigt nog hade han inga invändningar. Det har också dykt upp några kärror, som är till salu, på stallbacken, så jag frågade var koppakärrynä kostar, men det var tydligen inte han som sålde dem så han skulle fråga honom som säljer dem. Är den prisvärd så kanske jag köper den :)

Rycktade snabbt av Leroy, satte på fleecetäcket och for sen på en liten promenad. Lekte porcupine game med honom, har kommit på att det funkar bäst för oss ute på någon väg. Stannar ibland och ber vissa gånger honom att flytta sig och övar på att ta bara ett steg när jag gör det. Riktigt roligt nu när jag börjat lära mig att vara tydligare med kroppspråket och hur jag ska använda min energi. Övade också på röstkomandon, smackade när vi skulle fram och sa "prrr" när jag stannade, tanken är den att jag i framtiden ska bara kunna använda dessa. Tror nog att han redan vet vad jag menar med dem men att de är ganska beteydelselösa för honom.

Sen när jag kom tillbaka till stallet plockade jag fram en gummiskrapa och borstade honom med den ca ½h, för att få bort vinterpälsen. Han har börjat lösa massor, så det behövdest verkligen. Leroy verkade också tycka att det är väldigt skönt. Sen så satte jag på massor med kylande liniment på ryggen, för nu då han är på medicin paus är han väldigt suk i ryggen. Satte sen på flecetäcket igen, både för ryggen och för att Leroy hostade ganska mycket när vi var på promenaden, hoppas han inte blir förkyld nu bara... Kanske bäst att ge en vitlöks kur.
Leroy :)

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg