Välkommen

Tisdag 22 februari
tisdag 22 februari 2011 , 19:54

Det var riktigt fint väder och lagom varmt idag så jag passade på att fara ut och rida utan vinterridbyxor. Det visade sig vara ett stort misstag. Nu sitter jag här med röda lår och frusen rumpa. På något mystiskt sätt sjönk temperaturen tio grader så länge jag satt på hästryggen.

Jag red en runda som tar lite mindre en en timme. Vi travade rätt mycket och gjorde tempoväxlingar i trav och sedan tempoväxlingar halt-skritt-trav-galopp i alla möjliga ordningar. Räppar är riktigt duktig på det. Ridturen var helt mysig om man bortser från att jag höll på att frysa ihjäl.

Har ju inte hunnit rida så mycket i den nya sadeln, men det jag har märkt är bland annat att Räppar går rakare, vinglar mindre. Han travar också bättre, med ordentligare steg och jag har lättare att rida lätt trav. Galoppen är också mycket kraftfullare, det känns som om jag skulle sitta på en raket. Och det passar verkligen inte in i min tidigare bild av min häst. Han skulle bara vilja springa av sig. Troligen beror det ju till en viss del på havren som han nu fått i några veckor.

Etiketter: , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg