Välkommen

Stalldag
onsdag 9 februari 2011 , 20:58

Idag när jag började ryckta Leroy så märkte ja att han var väldigt sjuk i ländryggen, på båda sidorna. Förrut har han bara varit sjuk på högra sidan. Jag satte på lite värmande liniment, vågade inte massera ifall att musklen var inflamerad. Det är inte bra att massera en inflamerad muskel. Sen så gick vi ut på en en liten promenad (alltså jag ledde Leroy), det blev drygt en kilometer.

När vi kom tillbaka till stallplanen så lekte vi lite på den andra leken, vi har börjat hiffa det här nu. Ska bara finslipas lite så kan vi försöka gå vidare till nästa lek.

Till sist blev det lite morot stretchning i stallgången. Jag märkte också att Leroy är inte riktigt lika stel i bakbenen.


Jaa, så har det dessutom varit svinkallt idag, härliga -18.

Jag vet inte om jag berätat att det kommit en ny häst till stallet förra veckan. Stallägaren böt ett stort varmblodsto till en liten finnhäst. Redan idag var det ett par och tittade på honom, han är till salu. Så en av de som var och tittade på finnhästen trodde att Leroy var en nordsvensk föl/unghäst. :P
Lillhästen blev nog kvar i stallet, de som var och tittade på honom tyckte att han var för liten...

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg