Välkommen

Söndagsfunderingar
söndag 6 februari 2011 , 21:42

Min planering för denna vecka höll på alla punkter utom fredagens barbackadressyr. Igår blev det en ofokuserad okoncentrerad terrängtur med backträning och galoppspurt. Lyckades nästan bli påkörda av en traktor också, man tackar för att folk saktar ner när de möter hästar i trafiken. De flesta gör ju nog det, men de som inte gör det är desto farligare.
Idag var det ridlektion och vi gjorde i princip precis samma som förra gången eftersom hon som rider ville det. Skulle egentligen ha farit ut på ridtur sen men jag hamnade att plocka fram min fysikbok och 92 sidor provläsning istället. Jubel.


Vecka 6
Måndag: Vila
Tisdag: Barbackadressyr ca 30 min
Onsdag: Ordentlig terrängtur, minst en timme och med bra fart på. Tempoväxlingar.
Torsdag: Vila
Fredag: Skritt i terräng 1 h
Lördag: Terrängtur. Backträning och längre galopper.
Söndag: Ridlektion (= ca 45 minuter skritt) + terrängtur

Får verkligen se hur det blir för det är en stressig vecka jag har framför mig med prov och allt annat som ska hinnas med. Men preliminärt så kör vi på detta!

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg