Välkommen

Slapp dag i stallet
tisdag 22 februari 2011 , 21:30

Leroy har fortfarande sjuk i högra sidan av ländryggen, så vi gick bara ut och gå drygt 40 minuter. Efteråt så stretchade jag honom lite, han börjar redan kännas mjukare. Borde också ha stretchat själv, mina högra vad har slagit knut på sig själv efter 12 h dans, kommer säkert inte kunna gå när veckan är slut :P Typiskt ryttare att ta bättre hand om sin häst än sig själv. Tänkte också köra lite nh, men stallägaren kom just då jag kom tillbaka till stallet och han brukar "mobba" mig när jag leker med Leroy.
Eftersom mamma kom och hämtade mig så sent så hann jag mysa väldigt länge med honom. Rycktade honom riktitg ordentligt, stod och kliade honom länge och till sist så flätade jag manen i "mirakel-flätor", flätade också pannluggen och svansen på honom. Leroy ha börjat gilla när man pilar i hanns man, förrut fick man inte röra hans man.
Så fort Leroy börjar bli bättre i ryggen hade jag tänkt ta och tömköra honom, har alldrig gjort det så det ska bli spännande. Ska försöka hålla honom någorlunda i form fastän vi har ridpaus, det är ganska svårt att få en gammal häst i form, så ska verkligen försöka hålla det vi har.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg