Välkommen

Så otroligt målinriktade
onsdag 16 februari 2011 , 16:24

Alla i hästbloggvärlden är så otroligt målinriktade! Det är ju härligt att se att det finns så många som siktar på att bli proffs i dressyr och hoppning, som satsar på de bästa hästarna och högsta hindren. Nästan alla har något med satsande ryttare i sin bloggbeskrivning. Och nu menar jag ju absolut inte att det är något fel med det, bara tycker det är kul!

Men själv så siktar jag inte mot toppen. Jag  vill inte bli proffs eller tävla. Jag vill mest bara rida omkring och njuta av min häst. Visst skulle även jag tycka om att rida för tränare eller tävla smått lokalt, men det är inte något som jag inte kan vara utan. Min ridning går mest ut på skogsridning och umgänget med min häst är inte så seriöst. Min häst har rufsig man och lång vinterpäls och en aningen stor hömage. Men jag har egentligen bara häst för att... Jag älskar att ha häst helt enkelt, haha. Vi har det hur mysigt som helst och en jättefin kommunikation, men vi är verkligen inte något att visa upp på tävlingsbanorna. Jag är långt ifrån den bästa ryttaren och min häst är inte speciellt välutbildad. När jag fick Räppar så kunde han inte ens fatta galopp förutom om man drev på tillräckligt.
Vi har inga fina märkesgrejer heller, eller matchade outfits eller liknande. Vi kör mest på billigt och bra.

Jag tycker mest om att ha det så här. Finns det fler skogsmullar därute?

Etiketter: ,



2 kommentarer:

Anonymous Mela

Jag fattar vad du menar :) Jag tränar ju för tränare och hoppar gärna nån klubbis då och då men det är ju bara för att det är roligt. Så övervägande är jag nog skogsmulle :P

En jättefin häst har du iallafall :)

19 februari 2011 kl. 19:14

 
Anonymous Felicia

Tycker de va superbra inlägg! Känns som att jag är den enda som inte tycker det e viktigt med matchande kingsland kläder, en jääääätte dyr sadel och att åka runt på träningar runtom i Österbotten. Om jag hade en häst skulle manen få vara lång och ruffsig och hästen skulle hellre få ha kvar vinterpälsen än ett dyrt täcke. Varenda ridpass skulle inte gå ut på att träna hårt på skänkelvikningar hit och dit utan det skulle bli massvis med skogsturer.

Jag skulle VERKLIGEN INTE sälja min häst för att köpa en bättre häst, min häst skulle vara min bästa vän och att sälja den skulle jag inte göra om det inte var nödvändigt. :3

19 februari 2011 kl. 23:29

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg