Välkommen

Räppar 24 februari
torsdag 24 februari 2011 , 22:30

Hade tänkt mig en timmes skrittur idag för att Räppar skulle få sträcka på benen ordentligt. Allt blir ju förstås ändå inte som planerat, för när vi väl kom iväg satt jag på en liten raket som studsade omkring och stirrade på allt. Jag vet inte vad som har flugit i honom.

Hursomhelst satte vi av i värsta marsch farten. Får ta del av nya sidor hos min häst varje dag nu. Vi kom genom ridturen på rekordtid kan jag garantera. Jag fick ju ändra planerna förstås, först klättrade vi några backar upp och ner och sedan lät jag honom trava lugnt en kilometer och sedan galoppera lugnt en kilometer. Det hjälpte verkligen och på hemvägen gick han fortfarande raskt med bra framåtbjudning men han hade åtminstone slutat flyga i luften för varje liten postlåda.


Egentligen är det urkul när han har börjar vara så här sprallig och närvarande. Det blir mycket mer häst att rida istället för att pressa fram en riktig slöfock. En tydlig skillnad märks i traven, den nya sadeln gör det så mycket lättare med allting.

Romek har börjat tappa vinterpälsen. Och det är inte bara lite utan mängder.

Etiketter: , , ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg