Välkommen

Ponnyridning
söndag 27 februari 2011 , 21:10

Igår var jag fram och tillbaka till stallet och borstade Leroy lite. Hade nog tänkt markarbeta lite, men jag blev frågad om jag skulle kunna tänka mig att hålla ponnyridning på en friluftsdag, för barn. Så jag rantade med ponnyn, samt många glada barn, i några timmar, igår. Vi klarade oss utan destu större missöden. Men en liten flicka föll av när ponnyn snubblade, men hon var snart uppe i sadeln igen. Jag fick 10€ som tack och en påse med grisar :)

Leroys rygg har ännu inte heller blivit bättre, så jag ska ringa veterinären imorgon. Massören sa ju nog att det beror antagligen på sadeln, men jag har inte använt den på länge så Leroys rygg borde ju ha blivit bättre, om sadeln är enda boven i dramat.
 Denna ponny skrutt var med på ponnyridningen

Btw så var jag till Hannas i fredagst, vi hade tjejkväll tillsamman med vår en kompis. Vi var också och "provkörde" Hannas och Räppars nya sadel. Det var nog den underbaraste bomlösa sadel jag ridit i! Skulle ha kunnat ta hem den. Om jag ska köpa en bomlös sadel någon gång, så blir det antagligen en sån.

Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous Malin

Vilken gullig!

28 februari 2011 kl. 18:57

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg