Välkommen

Markarbete
söndag 20 februari 2011 , 20:48

Var till stallet igår, men Leroy var så sjuk i ryggen så jag red inte. For istället ut på en en liten promenad med honom longerade honom på "ridplanen".
Det är jätte svårt att få honom ut på volten nät man ska longera honom, sen när han äntligen far på volten så rusar han dit, oftast i galopp så brukar han bocka lite, men sen när han är ut på spåret så travar han alltid så lungt och fint. Förrut så vill han inte skritta på volten, men denhär gången gick det riktigt bra. Galoppen funkar också bättre än förrut, lite onödigt brottom har han, så bockar han oftast lite också.


Sen så är det ju inte till mycket hjälp att jag alldrig longerat än häst förrän ja fick Leroy, och han hade knappast blivit longerad tidigare och till råga på allt så hade vi ingen hjälp. Men vi lär oss hela tiden ;)
Jag jobbade honom vid hand lite också, försökte få honom att gå i form en liten stund, men det var inte så lätt med bara repgrimma.

Till sist så lekte vi friendly game och sen porcupine game, jag har äntligen börjat lära mig, tror att vi så småningom kan gå vidare till nästa lek :)

Tillbaka i stallet stretchade jag Leroy lite. Hade tänkt försöka trickträna lite, men Leroy var inte alls med på noterna så jag lät bli... nästan... Provade på bergsgeten och det gick riktigt bra. Bakbenen vara bara ett par decimeter från frambenen.
Leroy i höstast. Jag iallafall tycker att det ser ut som om Leroy håller på att trava ut ur bilden, eller ser dit klippt ut :P

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Feelicia

Bara du överlever 1:an så är vi klasskamrater. :D Kom fram till att jag lär mig en massa här i skolan, och även fast jag kanske inte gillar allting så är det en ganska trygg plats att lära sig saker vid. =)

& Jag kan hålla med om att Leroy ser inklippt ut i bilden haha! :D

21 februari 2011 kl. 18:10

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg