Välkommen

Lyckat ridpass :)
söndag 6 februari 2011 , 23:16

Blev lie dressyr idag, för omväxling skulle *hehe*. Min kusin var med i stallet så hon fick agera kritiker åt mig. Hon har förrut sagt att hon tycker att jag borde sitta lite längre fram i sadeln men jag har sagt att det går inte, allting blir helt fel då. Så idag då jag frågade vad hon tyckte om min sits så sa hon att hon skulle länga stiglädren. Sagt och gjort! Jag kommer djupare ner i sadeln och det kändest helt bra, lite ovant, och inte heller samma stöd som jag är van vid.

Själva ridningen gick riktigt bra idag. Han funkade bra i båda varven, lyssnade riktigt bra. Gick att ställa i båda varven och så gjorde vi riktigt fina öppnor, i båda varven.


Vi klarade till och med rida igenom tre hörn i höger galopp. Han klarade också omvändgalopp (höger galopp i vänster varv) på en halv volt, voltens diameter var ca 10 m. Sen när jag försökte lyfta vänster galopp så kände jag hur han försökte bocka, men jag hann stoppa honom. Nästa gång jag försökte så galopperade han några steg, i vänster galopp, och bockade sen. Tredje gången så begärde jag bara några steg av honom i vänster galopp, så att han inte lär sig att man slipper om man bockar.
© Julia Östman
Leroy

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg