Välkommen

Hopplöshet
onsdag 23 februari 2011 , 22:45

Jag är  trött på kylan nu. Nästan 3 veckor är inte okej. Det känns helt hopplöst med hästarna, de bara står och står och allt är stilla. Räppar har dessutom tappat en massa muskler kring manken och är riktigt sur när han ska tas in. Suck. Jag känner att jag verkligen behöver börja om från början, med att skritta igång och sedan öka på lite i taget eftersom det endast blivit några få turer på flera veckor och då har Räppar mest känts som en raket.

När kylan släpper har jag tänkt försöka sätta igång lite mer målmedvetet. Jag ska försöka variera träningen mer och göra den roligare för oss båda, så kanske motivationen återvänder. I alla fall ska jag pussla in dressyr i hagen, tömkörning (senare körning), cavaletti/hoppning, klättring, skritturer, intervallträning ute, barbackaturer... Jag är annars värdelös på att variera oss men nu ska det bli andra bullar :) Vi kör igång med skritturer och försiktig klättring, dressyr ifall det går att rida i hagen och tömkörning. Sedan när det blir varmare och när vi börjar vara igång igen kan vi börja hoppa och galoppera mer.

Hoppas verkligen att vi kan köra igång igen snart för Räppar tappar väldigt lätt muskler så det är inget vidare att se honom försvinna bit för bit... Inte riktigt ordagrant men man märker ju tydligt och klart.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg