Välkommen

Hästmassör *Uppdatering
söndag 6 februari 2011 , 20:22

Jag har säkert nämt vid några tillfällen att Leroy har varit sjuk i ryggen och har stela bakben, han har också vid några tillfällen bockat när jag försökt lyfta vänster galopp, senast idag hände det.
Så idag har jag tagit tag i saken och frågat efter ett telefonummer till en hästmassör, av min "häst-guru", så jag skickade precis iväg ett sms till en hästmassör kändest lite ohövligt att ringa på en söndag kväll. Får ju hoppas att hon har möjlighet att komma och massera Leroy, snart.

Till och med min inte så hästkunniga vän, som var och fotade oss ifredagst, såg att Lery gick orent. När vi kom till stallet så märkte jag att han hade ont i vänster bak knä, och det var med vänster vak han inte gick rent. Så nu måste det verkligen kollas upp. *Massören svarade drygt en timme efter jag skickade sms:et, så hon kommer på lördag förmiddag :) Hon var inte heller speciellt dyr, ca 50 € inklusive resekostnader, alltså ungefär 500 kr.


Jag själv har lekt med tanken att utbilda mig till hästmassör, efter gymnasiet. Så att jag kan jobba med det vid sidan om under vidare studier och sen som extra jobb när jag börjar jobba på riktigt ;) Men den som lever få se...

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg