Välkommen

Dream Team Bomlös sadel
tisdag 8 februari 2011 , 20:25

Bilden är klickbar

Nu kommer ett lite längre inlägg om min älskade nya sadel från Dream Team Products. Dream Team säljer bomlösa sadlar som Torsion och Freeform, men Dream sadeln är deras enda egna sadel. Det är en bomlös, som kombinerar den traditionella engleska stilen med den bomlösa sadelns bekvämhet. Jag tycker att sadeln är helt otroligt bekväm att sitta i, nästan så att man skulle kunna somna i den! Tyvärr har jag lite korta ben så jag når inte knästöden ordentligt, vilket jag i och för sig inte gör på nästan någon sadel. Sadeln är storlek 16 tum och passar nog en ryttare i storlek 36-40. Sadelns längd är ca 55 cm, men det fina med bomlösa sadlar är att trots att de kan se långa och lustiga ut finns det inget tryck förutom där man sitter. Jag tycker sadeln är väldigt kompakt och fin, man sitter säkert och bekvämt men ändå väger den bara 3,5 kg!
Räppar verkar vara helt nöjd med den också, ifall jag inte inbillar mig så tar han faktiskt lite längre steg i alla gångarter.

Räppar med Dreamen (mina stigläder matchar sadeln perfekt! Sammanträffande!)

Under sadeln har jag en Equitex tryckavlastande standard pad.

Dream Team var super hjälpsamma under hela proceduren och trots min kassa engelska fick jag ju hem vad jag ville ha. Jag var deras första kund från Finland någonsin, så jag fick även med ett sadelöverdrag och en kalender.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg