Välkommen

Äntligen går det att rida
torsdag 17 februari 2011 , 23:08

Efter nästan två veckors kyla så gick det äntligen att rida idag igen. Jag hade tänkt att vi bara skulle skritta eftersom Räppar stått så pass länge, men han kändes verkligen som om han skulle explodera vilken sekund som helst. Det hjälpte inte annat än att värma upp bra och sedan låta honom springa av sig lite. Jag tror nog aldrig jag har upplevt en så kraftfull och snabb galopp med Räppar förut! Och vilken trav vi hade idag! Hej nya sadeln jag tror jag är förälskad i dig... Vi var ute drygt en timme och hade supermysigt. Solen sken och det var svinkallt men det gick att rida. Nu hoppas jag verkligen att vi kommer oss ut imorgon igen, så att jag får ta den där skritturen som jag hade planerat till idag.

Räppar har annars helt förstått bergsgeten, jag behöver bara be honom framåt-neråt så flyttar han fram bakbenen. Stretchningen verkar också ha gett resultat, en viss kille är mycket vigare redan nu!

Etiketter: , ,



1 kommentarer:

Anonymous jossan :D

sv; låter skönt, älskar sockor haha!:D
tack så jätte mycket, du har också väldigt fina bilder!! :D

18 februari 2011 kl. 08:50

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg