Välkommen

Söndagslunk
söndag 30 januari 2011 , 19:59

Idag var det dags för ridlektion, som alla andra söndagar. Vi inledde med sitsövningar i longerlina. Helt vanliga saker som snurra armarna, stampa med benen, cykla osv. Sedan fick tjejen öva lite halter, fortfarande i longerlina. Efter det gjorde vi en ny grej som jag fick tips om på något forum, en lek som heter plocka stjärnor och snäckor som är en sitsövning som går ut på att sträcka sig upp och "plocka stjärnor" och sträcka sig ner och "plocka snäckor". Det var en riktigt kul och uppskattad grej.
Hade byggt en liten bana tills idag också, som gick ut på att styra utanför lite grejer och sedan parkera hästen i parkeringsrutan dvs en ruta av plankbitar som jag markerat ut. Först ledde jag, men efter en stund red tjejen några varv själv också och det gick helt fint.
Vi avslutade med ca 20 minuter i terräng och en liten bit trav. Var så halt att jag tänkte åka på baken varannat steg ungefär.

Räppar uppförde sig exemplariskt och har bara bra saker att säga om honom idag :) Riktigt fin och ansträngde sig faktiskt lite på att hålla igång för en gångs skull!

Som en parentes så har jag skippat hästarnas fria tillgång till hö nu. Jag har inte råd med kusar som käkar en stor höbal på mindre än en vecka när den räcker nästan två veckor om man mäter upp höet. Suck.

I övrigt lider jag av extrem bildbrist och beklagar att jag varvar samma bilder om igen här.

Etiketter: ,



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg