Välkommen

Manikyr för hästen
söndag 23 januari 2011 , 23:03

Idag har vi varit på hästmanikyr, eller Räppar har blivit skodd :) Jag red barbacka till och från hovslagaren och på tillbakavägen blev det nästan galopp hela vägen eftersom det var så kallt! Hovslagaren var riktigt nöjd med Räppars hovar och vi fick konstatera att han bra går två månader med samma skor. Tror faktiskt det var exakt på datumet två månader sedan han sist blev skodd idag. Pricken över i:et var att Romek hölls i hagen nu med el i staketet, det betyder att jag visst kan rida igen! Wihooo!

Tidigare idag höll jag en halvtimmas ridlektion också. Tjejen fick rida barbacka och göra lite sitsövningar, först gunga med benen, sedan stampa bestämt med ett ben i taget och sedan cykla. Sedan lite snurra på armarna, först en arm åt gången och sedan båda. Så fick hon även försöka nå motsatt fot med motsatt hand, vilket var lite svårt tack vare alla kläder som hon hade på sig. Efter det fick hon försöka nå Räppars öron. Sedan red hon lite utan händer med händerna sträckta ut åt sidorna och avslutningsvis fick hon prova sitta i damsadel medan Räppar stod silla. Det är en riktigt tuff liten femåring detdär, blivande OS-stjärna kanske ;)
Räppar uppförde sig annars beundransvärt bra igen och jag fick vara riktigt stolt över min lilla kille 

Imorgonbitti börjar jag senare i skolan, så min dag startar med att hämta två höbalar till mina glupska hårbollar.

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg