Välkommen

Lördagen den 22 januari
måndag 24 januari 2011 , 21:32


Äntligen var både jag och Leroy iskick för en ridtur, hade senast ridit torsdagen den 13 januari, och då blivit avbockad. Flög över halsen på honom och han galopperade hem, så blev inte mycket till ridtur. Men denhär gången blev det andra bullar. Tänkte rida på en traktorväg, for nog en liten bit på den. Men det var så mycket snö så man såg inte var vägen gick, det var alldeles jämt överallt. Så efter ca 50 m tyckte jag att det inte känndest alls bra att rida där, det är ganska djupa diken på sidorna. Då jag skulle svänga, tror ni inte att vi red i diket då?! Men som tur gick det bra :)
Vinter är ju härligt, men det är mindre härligt med hänsynlösa snöskoterförare, som tur mötte vi inte på dem, men de hördest och de var överallt, såg dem på håll flera gånger. Såg att de var på en åker, vid en väg jag ville rida på, men vågada inte fara dit med överenergisk och understimulerad häst.

Leroy var helt som på nålar den första halvtimmen, fastän vi travade ganska hårt. Han blev helt nervös när jag bad honom att stanna och han småtravade mest helatiden istället för att skritta. Efter att ha mest travat en runda på ca 1 km, två gånger, så lugnade han ner sig. For sen på en annan väg, med långa raksträckor, för att galopperade lite, så det gick riktigt bra. Han orkade hålla igång en långsam galopp en väldigt lång sträcka, jag var riktigt stolt över honom.


Så kortfattat blev det en terrängtur i rask, men jämn takt. Kommer väl nog få rida ut några gånger förrän han blir sitt vanliga och lugna jag ut på vägarna :) Men han känndet redan bättre på hemvägen.


Får ju hoppas att han blivit av med den värsta överskotts energin efter den ridturen och gårdagens djupsnö pass. Idag fick han vila och imrn blir det antagligen dressyr. För vet ni vad? Vi ska kanske på (klubb) dressyr tävling på söndag, vet inte om det blir Lc eller travprogrammet, vi far med i, kanske båda :) MEN, ja det måste alltid finnas ett men, jag har ännu inte prata med mina föräldrar, men jag hoppas ju att de vill föra oss på tävling ^^ (a) Tänkte gå och gnälla på dem nu :)

Etiketter: ,



1 kommentarer:

Anonymous Mina

Sv: Så sant :D

25 januari 2011 kl. 17:08

 

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg