Välkommen

Hästkursplanering
onsdag 26 januari 2011 , 20:11

Nu kommer ett lite annorlunda hästinlägg. Istället för att ha tillbringat min kväll i stallet har jag planerat hästkurs som jag är lärare på. Kursen är för barn i åldern 5-12 år med lite olika erfarenhet av hästar. Ni förstår säkert hur svårt det är att göra program som passar den erfarna 12 åringen och den osäkra 5 åringen! Men det går, det har jag bevisat nu i ett och ett halvt år. Tänkte lägga upp min planering här, det blir säkert ändringar i den och vissa saker byter plats men man måste ju ha något att utgå ifrån. Ifall ni har bra tips på saker man kan göra med barn i stallet är det bara att skicka iväg en kommentar!

Som en röd tråd i vårens kurs ska jag ha ett projekt som heter "Min egen häst". Det är ett papper där man samlar en massa information vartefter man har lärt sig om en fantasihäst som man själv är ägare till. Det blir en grej som vi gör ofta men inte varje gång, som inte tar alltför mycket tid men som hopperligen gör det roligare för barn att lära sig. Vi får ju se hur det går och vad de tycker :)

Etiketter:



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till bloggen

äldre inlägg